Veelgestelde vragen

Wat is de levertijd van juridische documenten? Waar tref ik mijn factuur aan?
Allemaal vragen die hier worden beantwoord.

Kies hieronder een categorie

Waar tref ik mijn factuur aan?

Factuur heeft u direct ontvangen bij bestelling en treft u tevens aan in uw account. Direct na bestelling ontvangt u een bevestigingsmail met bijgesloten de factuur. Mocht u deze mail niet meer kunnen vinden, dan treft u uw factuur tevens aan in uw persoonlijke account onder ‘Mijn account’ –> ‘Facturen’.

Voor overige vragen met betrekking tot facturen, kunt u mailen naar facturen@younglaw.nl

Vooraf betalen?

Dien ik bij het plaatsen van de bestelling al te betalen?

Tijdens het bestelproces dient u aan te geven op welke wijze u wilt betalen voor de dienst. U kunt ervoor kiezen om gelijk op dat moment te betalen middels iDEAL, PayPal of creditcard. U kunt echter ook besluiten om op een later moment te betalen middels bankoverschrijving. Voor geen van de betaalmethodes hanteren wij administratiekosten en/of toeslagen. Online juridische diensten aanschaffen is een nieuwe innovatie, dat onwennig kan aanvoelen. Daarom hebben wij de Niet Goed Geld Terug Garantie. Indien u na het leveren van de documenten niet tevreden bent, wordt het bestelbedrag zonder gedoe binnen 10 werkdagen teruggestort.

Zijn de prijzen op onze website inclusief of exclusief btw?

Alle prijzen op onze website zijn exclusief btw. Al onze klanten zijn ondernemers. Daarom zijn al onze prijzen op onze website, tenzij anders vermeld, exclusief btw. Alle diensten zijn belast met 21% belasting.

U kunt de belasting die u bij afrekening dient te betalen, bij de aangifte van uw omzetbelasting verrekenen.

Dien ik extra te betalen voor elke aanpassing aan het geleverde document?

Betaal ik slechts eenmalig het genoemde document of dien ik voor een aanpassing tijdens de review ronde extra te betalen? Eén van de meest gestelde vragen, betreft de vraag of de prijzen een all-in prijs zijn of dat er voor een aanpassing een extra betaling gedaan dient te worden.

Maatwerk van Young Law

Indien u heeft gekozen voor Maatwerk van Young Law, is het antwoord op bovenstaande vraag simpel en eenduidig. U betaalt niks extra voor een aanpassing aan het geleverde document. De prijs die u vooraf betaalt, is inclusief alle aanpassingen. We gaan door tot dat u geheel tevreden bent met het document. Als u bijvoorbeeld algemene voorwaarden bestelt in onze webshop, betaalt u daarvoor eenmalig €139,- ex btw. Wij zullen u nooit een extra factuur sturen.

Alleen indien u het document naderhand wilt vertalen, het document binnen 24u wilt hebben of toch een legal check wilt hebben betaalt u een extra bedrag. Dit is een vast bedrag, afhankelijk van de extra gekozen dienst. Prijzen staan vermeld op de productpagina.

Zelf Doen van Young Law

Indien u heeft gekozen voor Zelf Doen van Young Law, bestaat er de mogelijkheid om het document door ons legal team of door een partneradvocaat te laten controleren. Het legal team of de partneradvocaat zal dan samen met u het document doorlopen en waar nodig in samenspraak met u het document aanpassen. Deze controle en mogelijke aanpassingen zitten niet in de prijs van Zelf Doen inbegrepen. Dit gebeurt tegen bijbetaling.

Indien u een review bij het legal team of een partneradvocaat aanvraagt, ontvangt u een vrijblijvende offerte. In de offerte wordt een vast bedrag vermeld.

Niet Goed Geld Terug Garantie

Vooraf betalen voelt niet fijn? Speciaal hiervoor hebben wij de Niet Goed Geld Terug Garantie. Wij snappen dat het onwennig kan aanvoelen dat u vooraf dient te betalen voor een dienst. Het is immers gewoonlijk in de dienstensector, en al helemaal in de juridische sector, dat u achteraf betaalt voor een dienst.

Young Law is echter een geheel vernieuwend concept. Een onderdeel van dit vernieuwende concept is dat u de diensten online eenvoudig dient te kunnen aanschaffen. Bij het aanschafproces dient u tevens voor de dienst te betalen. Voelt op zich best raar dat u voor een dienst dan al moet betalen, terwijl het later wordt geleverd. Wanneer u bijvoorbeeld schoenen online koopt, dient u deze ook vooraf te betalen. Echter kunt u deze schoenen vervolgens retourneren en krijgt u het geld teruggestort. Bij een dienst kan dit niet. Omdat dit maatwerkservice is.

Wij vinden dit onredelijk en vinden dat klanten dezelfde rechten moeten hebben, op het gebied van retourneren, als wanneer zij schoenen kopen. Daarom zijn wij gekomen met de Niet Goed Geld Terug Garantie. Indien u ontevreden bent over de geleverde dienst, krijgt u het geld teruggestort. Zonder gedoe en binnen 10 werkdagen.🎉

P.S. We gaan er uiteraard vanuit dat u nooit gebruik hoeft te maken van deze dienst. 😉

Toegang tot Zelf Doen van Young Law

Ik heb een YL membership afgesloten, wanneer kan ik beginnen met het opstellen van juridische documenten? Indien u een YL membership heeft afgesloten bij Young Law, duurt het maximaal 24u alvorens u toegang heeft tot Zelf Doen van Young Law. Wij dienen namelijk handmatig de licenties van de documenten aan u vrij te geven. Zodra dit is gelukt, ontvangt u een mailtje (kijk ook in uw spambox) met de bevestiging voor het inloggen bij Zelf Doen van Young Law. Is het langer dan 24u geleden sinds u een membership heeft besteld? Neem dan contact met ons op. Bel naar 085 065 47 37 en houdt uw ordernummer bij de hand.

Wat is het legal team?

Het legal team van Young Law stelt de juridische documenten op, reviewed de documenten en helpt u met uw juridische vragen. Het team bestaat uit excellente en gedreven rechtenstudenten van de universiteit, die aan het einde van hun opleiding zijn (zowel eind bachelor- als masterstudenten) of net zijn afgestudeerd. Zij krijgen trainingen van advocaten en worden ook door advocaten bijgestaan in hun werk. Indien u hen een vraag stelt waar zij zelf niet uitkomen, stellen zij die aan een advocaat die expertise heeft op dat betreffende rechtsgebied. Doordat wij de krachten van excellente rechtenstudenten koppelen aan die van advocaten, leveren wij kwaliteit tegen een goede prijs.

Controleren van documenten

Controleren jullie ook documenten? Helaas controleren wij geen documenten. Dit om de volgende twee redenen:

  • In de praktijk is gebleken dat het controleren net zoveel tijd kost als een geheel nieuw document opstellen. Waardoor het vanuit kostenperspectief voor u helemaal niet voordelig is;
  • en vanuit Intellectueel eigendom (IE) perspectief doen wij het niet meer. Wij weten namelijk niet zeker of u het document geheel zelf heeft geschreven of dat u delen heeft gekopieerd en geplakt uit andere documenten. Is dat laatste namelijk het geval, dan rust het IE-recht bij het kantoor dat het betreffende document heeft opgesteld. Dit kantoor kan jullie en ons vervolgens aansprakelijk stellen voor een inbreuk op hun IE-recht. En dat willen wij uiteraard niet.

Wat wij natuurlijk wel kunnen doen is het door uw opgestelde document als leidraad nemen en aan de hand daarvan een geheel nieuw document opstellen. Voldoet dit aan uw wensen? Neem anders voor meer informatie contact met ons op door te bellen naar 085 065 47 37 of benader ons via de chat rechtsonder in uw scherm.

Levertijd

Wat is de levertijd indien ik vandaag bestel? De levertijd van de producten is afhankelijk van de gekozen dienst en kan variëren van 5 minuten tot maximaal 10 werkdagen.

Maatwerk van Young Law

Indien u kiest voor de dienst Maatwerk van Young Law, is de standaard maximale levertijd 10 werkdagen. Na uiterlijk 5 werkdagen ontvangt u de conceptversie van uw document. Deze nemen wij met u door en waar nodig passen wij het document aan. Het eventueel aanpassen van het document duurt paar werkdagen, maar altijd maar maximaal 5 werkdagen waardoor de totale levertijd op maximaal 10 werkdagen komt.

Wilt u het document liever gister hebben dan vandaag? Dan is het mogelijk om te kiezen voor de optie ‘Binnen 24u’. U ontvangt dan tegen bijbetaling het document geheel op maat binnen 24 uur. De prijs is afhankelijk van het gekozen product en staat vermeld op de productpagina. Vink deze optie aan indien u er gebruik van wilt maken.

Zelf Doen van Young Law

Indien u kiest voor de dienst Zelf Doen van Young Law, ontvangt u het document direct na het invullen van de vragenlijst. De duur van het invullen van de vragenlijst is afhankelijk van het gekozen document. Dit verschilt van 1 minuut tot maximaal 20 minuten.

Maatwerk van Young Law

Hoe werkt Maatwerk van Young Law? In 5 stappen leggen wij het proces uit. Met Maatwerk van Young Law kiest u als ondernemer voor een document geheel op maat, met veel persoonlijke contact. In dit artikel leggen wij in vier eenvoudige stappen uit hoe het proces bij Maatwerk van Young Law in zijn werk gaat.

Stap 1:

Kies het document dat u nodig heeft op de website en kies voor ‘Op maat gemaakt’. Klik vervolgens op ‘Winkelmand bekijken’ en ga naar afrekenen. Vul daar uw gegevens in en betaal eenvoudig met iDEAL, PayPal, Bitcoin of creditcard.

Naast direct betalen, kunt u ook kiezen voor betalen middels bankoverschrijving (€10,- administratiekosten zijn verbonden aan deze betaalmethode). U betaalt dan op een later moment het bedrag, maar wel voor oplevering van de definitieve versie van het bestelde document.

Stap 2:

Zodra de bestelling is geplaatst, wordt er zo snel mogelijk (binnen 24u) per mail contact opgenomen door een van onze juristen. Dit wordt uw Young Law contactpersoon, die het document gaat opstellen. U heeft gelijk zijn of haar e-mailadres en telefoonnummer, zodat u altijd direct contact met deze persoon kan opnemen.

Afhankelijk van het gekozen product, zit bij de mail bijgesloten een eenvoudige vragenlijst ter eerste kennismaking. Dit is bijvoorbeeld het geval bij algemene voorwaarden en privacyverklaringen. Tijdens dit eerste mailcontact, wordt er tevens een telefonische afspraak ingepland.

Stap 3:

Er wordt een telefoongesprek met uw contactpersoon gepland. Tijdens dit gesprek komen wij tot de kern van uw onderneming, zodat het maatwerk precies aansluit op uw wensen.

Stap 4:

Binnen 5 werkdagen nadat u de bestelling in onze webshop heeft geplaatst, ontvangt u de uw op maat gemaakte documenten. Er zal ruimte zijn voor eventuele aanpassingen en indien gewenst nemen wij het document telefonisch geheel met u door. Eventuele aanpassingen zijn geheel kosteloos.

In vier stappen heeft u een document geheel op maat voor een vaste en lage prijs.😀

Zelf doen van Young Law

Hoe werkt Zelf doen van Young Law? In 5 stappen leggen wij het proces uit. Met Zelf doen van Young Law kunt u als ondernemer middels een eenvoudige vragenlijst zelf uw juridische documenten opstellen. Als ondernemer kunt u kiezen uit ongeveer 100 brieven en contracten, waarvan de modellen up-to-date worden gehouden door onze partner advocaten. In dit artikel leggen wij in vijf simpele stappen, met afbeeldingen, uit wat Zelf doen van Young Law inhoudt.

Stap 1:

Kies het document uit in onze webshop en kies voor ‘Zelf online maken’. Bij sommige producten, zoals het geval bij Arbeidsovereenkomst, heeft u de keuze uit meerdere opties. Kies in dat geval de optie die u nodig heeft. Twijfelt u over welk document u moet hebben, dan helpen wij u graag verder via de chat of telefoon.

Stap 2:

Indien u nog geen account heeft, dient u zich eerst te registeren (zie onderstaande afbeelding). Heeft u al een account, dan kunt u direct inloggen. U heeft een account nodig, zodat het door uw opgestelde juridische document veilig kan worden opgeslagen in uw digitale kluis.

NOTE: Bij sommige documenten vult u eerst de vragen in, logt u daarna in met uw account en betaalt u dan het document. Stap 2, 3 en 4 zijn in dat geval omgedraaid naar de volgorde 4, 2 en 3.

Stap 3:

Bevestig dat u dit document wil opstellen en betaal eenvoudig voor het document middels iDEAL, PayPal of creditcard. U kunt het document ook eerst via de website opstellen en vervolgens betalen. Stap 3 en 4 zijn in dat geval omgedraaid.

Stap 4:

Doorloop de eenvoudige vragenlijst. Achter bijna elke vraag staat een vraagteken met nadere uitleg. Tevens staat ons Legal Team u altijd bij om te helpen met het invullen van de documenten.

Stap 5:

Nadat u de vragenlijst heeft doorlopen en op voltooien heeft geklikt, wordt deze automatisch opgeslagen in uw digitale kluis. Twijfelt u of dit document geheel bij uw onderneming en/of situatie past, dan kunt u een review aanvragen bij het legal team of bij onze partner advocaten. U ontvangt dan binnen 24 uur een vrijblijvende offerte. Indien u de offerte accepteert, betaalt u deze simpel via iDEAL, PayPal of creditcard. Na de betaling begint de review. Indien u niet kiest voor een review, dient u op ‘afronden’ te klikken. Het proces is dan afgerond. U kunt de overeenkomst, indien nodig, online ondertekenen en naar de wederpartij sturen.

Dien ik gebruik te maken van jullie vertaalservice?

Dien ik gebruik te maken van LinQuake of kan ik ook een ander vertaalbureau gebruiken. Indien u bij bestelling de optie ‘Vertalen document’ heeft aangevinkt, is het slechts mogelijk om de vertaling door LinQuake te laten verzorgen.

Heeft u bij bestelling niet de optie ‘Vertalen document’ aangevinkt, dan staat het u uiteraard vrij om zelf met het document naar een vertaalbureau te gaan. U kunt ons dan echter niet meer aansprakelijk stellen voor eventuele fouten die in het document staan.

Levertijd vertaling

Wat is de levertijd van de juridische vertaling? Nadat wij u de definitieve versie van het document naar u hebben opgestuurd, en u akkoord hierop heeft gegeven, wordt het document naar het juridisch vertaalbureau gestuurd.

Vervolgens heeft LinQuake twee werkdagen nodig om het document te vertalen. Zodra wij de vertaling binnen hebben, sturen wij deze direct naar u door. De maximale totale levertijd, van bestelling tot oplevering juridische vertaling, komt hiermee op 12 werkdagen.

Welke partij verzorgt de vertalingen?

Voor het vertalen van juridische documenten werken wij samen met een professioneel juridisch vertaalbureau. Indien u internationale klanten heeft, is het zeer aan te raden (en in veel gevallen ook wettelijk verplicht) om uw documenten in een andere taal aan te bieden dan de Nederlandse taal.

Het vertalen van juridische documenten hebben wij uitbesteed aan het juridisch vertaalbureau LinQuake. Het is namelijk zeer belangrijk dat de vertaling juridisch geheel klopt. Speciaal hiervoor biedt LinQuake de kwaliteitsgarantie. De kwaliteitsgarantie houdt in dat zij gecertificeerd zijn conform ISO 17100. Jaarlijks worden hun processen en de vertalers hiervoor door een onafhankelijke en externe partij getoetst.

Het document/dienst staat niet op de website. Leveren jullie het dan ook niet?

Niet alle documenten en/of diensten die wij leveren staan op de website. Neem dan ook vooral contact op met ons, om uw situatie te bespreken. De documenten/diensten die u kunt vinden op onze website, zijn de documenten/diensten die het meeste worden besteld. Dit neemt niet weg dat wij ook andere documenten/diensten leveren. Neem daarom altijd contact met ons op via ons contactformulier met de vraag of we het door uw gewenste document/dienst kunnen leveren.

Het is 24u geleden sinds ik heb besteld en heb nog niks gehoord.

Besteld, maar nog niks gehoord van jullie. Wat nu? Heeft u langer dan 24u geleden uw bestelling geplaatst en er is nog geen contact met u opgenomen? Dan is er aan onze kant iets misgegaan. Onze excuses! Neem zo snel mogelijk contact met ons op door te bellen naar 085 065 47 37 en houdt uw ordernummer bij de hand. Wij zullen vervolgens zorgen dat uw contactpersoon, die het document opstelt, zo spoedig mogelijk contact met u opneemt. De deadlines van de conceptversie en de eindversie lopen geen gevaar.

Hoe zeg ik mijn YL membership op?

Hoe zeg ik mijn YL membership op? Indien u contractueel gerechtigd bent om het membership te beëindigen, kunt u dit eenvoudig online regelen. Indien u inlogt via onze website (alleen toegankelijk via de desktop versie) bij ‘Maatwerk’ van Young Law (ongeacht welk membership u heeft), kunt u het membership beëindigen. Vanaf dat moment is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van de diensten die bij uw membership horen.

Kan ik upgraden en downgraden van YL membership?

Kan ik upgraden en downgraden van membership? Indien u heeft gekozen voor het Friend of Best Friend membership, kunt u op elk gewenst moment upgraden naar het Soulmate membership. Let wel op dat u dan een membership aangaat voor de duur van drie of zes maanden afhankelijk van het type membership. Deze zes maanden gaan in op het moment dat u heeft gekozen voor de upgrade. Indien u heeft gekozen voor het Soulmate membership, is het niet mogelijk om gedurende de eerste drie maanden te downgraden naar een Best Friend membership. Na drie maanden, is dit wel mogelijk.

Voor welke duur ga ik de YL memberships aan?

Voor welke duur ga ik de YL memberships aan? De duur van de YL membership is afhankelijk van het gekozen YL membership.

Best Friend membership

Het Best Friend membership van YL Friendships gaat u aan voor de duur van zes maanden. Na deze zes maanden is het Best Friend membership maandelijks opzegbaar.

Soulmate membership

Het Soulmate membership van YL Friendships gaat u aan voor de duur van drie maanden. Na deze drie maanden is het Soulmate membership maandelijks opzegbaar.