- U kunt het zelf binnen 5 minuten.
- Als u hulp nodig heeft zijn wij er voor u.
- Basisdocumenten opgesteld door gerenommeerde advocaten.
- Vaste prijzen, geen verrassingen.
Service level Agreement (SLA) opstellen


Wat is een Service Level Agreement?
Een SLA is een overeenkomst waarin het kwaliteitsniveau (service level) wordt beschreven waaraan een geleverd product of een geleverde dienst moet voldoen. Deze overeenkomst bevat in meetbare termen de normen voor de dienstverlening (servicenormen). Denk bijvoorbeeld aan de mate van beschikbaarheid tot de dienstverlening en een herstel- of oplostijd waarbinnen de leverancier een probleem moet oplossen.
Doorgaans vormt de SLA een bijlage bij een ‘bovenliggende’ hoofdovereenkomst, zoals een overeenkomst van opdracht, IT-Dienstverleningsovereenkomst of raamovereenkomst.
Een SLA is in principe voor alle soorten diensten op te stellen. Diensten waarvoor SLA’s geschikt zijn om te worden gebruikt zijn onder meer: ICT-dienstverlening, gezondheidszorg, postbezorging en facilitaire dienstverlening.
In de praktijk is elk geval anders en daarom is het van belang om de SLA af te stemmen op de daadwerkelijk gemaakte afspraken tussen partijen (maatwerk).
Waarom heb ik een SLA nodig?
Door middel van een SLA weten afnemer en leverancier wat zij van elkaar kunnen en mogen verwachten wat betreft de (kwaliteit van) dienstverlening. De kwaliteitseisen van de diensten zijn namelijk vooraf tussen partijen overeengekomen, waardoor aan de hand van de SLA te controleren is of de leverancier hieraan voldoet. Indien de leverancier niet aan de afgesproken kwaliteitsvoorwaarde van de diensten voldoet, moet hij dit verbeteren.
Met een SLA van Young Law zorgt u voor:
- Duidelijke afspraken
- De juiste opbouw
- Snel de juiste documenten
- Duidelijke en professionele taal
- Besparing op een advocaat